Керуючись ст. 10 Закону України «Про поховання та похоронну справу», відповідно до «Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності», затвердженої наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №194, «Необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг», затвердженого наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №193, керуючись пп. 2 п. «а» ст.28, ч.6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою встановлення економічно обґрунтованої вартості ритуальних послуг, враховуючи звернення фізичної особи-підприємця Кабак Л.І., виконавчий комітет міської ради ВИРІШИВ :
1. ВСТАНОВИТИ тарифи на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем Кабак Людмила Іванівна, передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, згідно додатку 1.
2. ОПРИЛЮДНИТИ дане рішення в засобах масової інформації.
3. ВВЕСТИ в дію встановлені тарифи на ритуальні послуги з моменту оприлюднення цього рішення в засобах масової інформації.
4. ЗОБОВ’ЯЗАТИ ФОП Кабак Л.І.:
4.1. Довести до відома споживачів інформацію про встановлення тарифів на ритуальні послуги для ФОП Кабак Л.І.
4.2. Надавати ритуальні послуги відповідно до встановлених тарифів.
4.3. Здійснювати контроль за якістю ритуальних послуг, які будуть надаватися споживачам.
5. КОНТРОЛЬ за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради (ІВАНОВ).
Міський голова Гілал ІСАЄВ
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
П’ятихатської міської ради
№_____ від ___________
Необхідний мінімальний перелік
окремих видів ритуальних послуг
№ з/п |
Перелік послуг |
Вартість послуги, грн. |
1 |
Копання могили ручним способом (викопування могили ручним або механізованим способом, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили, формування намогильного насипу та одноразове прибирання території біля могили) |
1733,58 |
Складові тарифу (ціни) планового періоду на мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг та предмети ритуальної належності
/грн./
N
|
Складові тарифу |
Витрати на обсяг послуг планового періоду |
1 |
Витрати операційної діяльності |
|
1.1 |
Виробнича собівартість |
1345,95 |
1.1.1 |
Прямі матеріальні витрати: |
|
|
у т. ч.:
|
61,90 |
1.1.2 |
Прямі витрати на оплату праці (середнє значення) ((745,05 грн. х 8 міс.) + (2362,05 грн. х 4 міс))/12 міс., де 8 міс., 4 міс. – протяжність кількості місяців при викопуванні могили в не мерзлих та мерзлих ґрунтах відповідно |
1284,05 |
1.1.3 |
Інші прямі витрати |
|
|
в т. ч.:
|
|
1.2 |
Операційні витрати
|
|
1.2.1 |
Адміністративні витрати |
201,89 |
1.2.2 |
Витрати на збут |
|
1.2.3 |
Інші операційні витрати |
|
2 |
Фінансові витрати |
|
1547,84 |
||
Чистий плановий прибуток |
185,74 |
|
1733,58 |
||
Обсяг наданих послуг у натуральному вираженні |
1 |
|
1733,58 |
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ:
проекту рішення Виконавчого комітету П’ятихатської міської ради «Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.»
опубліковано
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
проекту рішення Виконавчого комітету П’ятихатської міської ради
«Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.»
З метою забезпечення надання населенню П’ятихатської міської ради своєчасних та якісних послуг з поховання померлих на території м. П’ятихатки, виноситься на публічне обговорення проект рішення Виконавчого комітету П’ятихатської міської ради «Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.» та аналіз його регуляторного впливу на необхідність встановлення тарифів.
Пропозиції та зауваження будуть прийматися в письмовій формі від громадян, юридичних осіб протягом місяця до П’ятихатської міської ради за адресою: 52100, Дніпропетровська обл., Кам’янський р-н., м. П’ятихатки, вул. Садова, 104, тел. (096)2568161, e-mail: pyatmr@i.ua
Аналіз
регуляторного впливу проекту рішення
виконавчого комітету П’ятихатської міської ради
«Про встановлення тарифів на ритуальні послуги,
що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.»
Даний аналіз регуляторного впливу (надалі – Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 р. №1160-IV із змінами, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. №308 зі змінами затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015року №1151 і визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету П’ятихатської міської ради, як регуляторного акту.
Регуляторний орган: Виконавчий комітет П’ятихатської міської ради.
Розробник документа: відділ економічного розвитку та залучення інвестицій виконавчого комітету П’ятихатської міської ради.
Визначення проблеми та її аналіз.
Відповідно до статті 8 Закону України «Про поховання та похоронну справу» організація діяльності в галузі поховання померлих здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері житлово-комунальної політики України, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами.
Надання ритуальних послуг відповідно до необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг здійснюється ритуальними службами або за договором суб’єктами господарювання інших форм власності. Вартість ритуальних послуг встановлюється в порядку і в межах, встановлених законодавством, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради (ст. 10 Закону).
30 липня 2020 р. П’ятихатською міською радою прийнято рішення № 1143-49/VII «Про порядок надання ритуальних послуг на території міста П’ятихатки», яким затверджено «Положення про порядок надання ритуальних послуг на території міста П’ятихатки». Положення розроблено відповідно до Закону України "Про поховання та похоронну справу", Постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1445 «Про затвердження Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війн», з урахуванням Наказів Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №193 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо реалізації Закону України «Про поховання та похоронну справу», Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.06.2006 № 208 «Про запровадження Ритуальної символіки на автотранспортних засобах суб'єктів господарювання, що надають ритуальні послуги з перевезення тіла померлого» (зі змінами від 21.12.2009 №405), з метою врегулювання відносин при наданні ритуальних послуг у місті П’ятихатки. Положення регулює взаємовідносини між громадянами (далі - замовниками), Ритуальною службою, суб'єктами господарювання, незалежно від форми власності, що займаються похованням та ритуальним (похоронним) обслуговуванням населення, їх права, обов'язки та відповідальність у сфері надання ритуальних послуг.
Відповідно до п.п. 2.2., 2.6., 2.7. Положення суб’єкт господарювання,
що виявив бажання працювати на ринку ритуальних послуг, може також надавати ритуальні послуги та виготовляти предмети ритуальної належності, якщо згідно із Законом України "Про поховання та похоронну справу" уклав договір з Ритуальною службою про надання цих послуг.
У ФОП Кабак Л.І. є укладений договір з КП ПМР «КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» (Ритуальною службою, визначеною рішенням П’ятихатської міської ради від 24 вересня 2020 р. № 1170 - 50/VII), про надання ритуальних послуг на території м. П’ятихатки, на двох кладовищах міста – Південному та Північному.
Станом на 01.01.2021 р. тарифи на ритуальні послуги, які надає ФОП Кабак Л.І. не є економічно-обґрунтованими, потребують перегляду їх вартості у зв’язку зі значним зростом мінімальної заробітної плати, яка є основною статтею витрат собівартості послуг. Як наслідок, діяльність ФОП - збиткова.
Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19.11.2003 №194, затверджено Єдину методику визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності. Зазначена методика визначає механізм формування вартості та економічно обґрунтованих тарифів на послуги для суб’єктів господарювання незалежно від форм власності.
Згідно статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних повноважень виконавчих органів міських рад належить «встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги».
З метою впорядкування відносин при наданні ритуальних послуг, недопущення монопольного становища на ринку ритуальних послуг, сприянню розвитку конкурентного середовища у сфері поховання та похоронної справи, забезпечення в повному обсязі виконання функціональних обов'язків з організації поховання померлих у відповідності до Закону України «Про поховання та похоронну справу» необхідно встановити вартість ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, а саме – вартість робіт з копання могили ручним способом, для ФОП Кабак Л.І., як суб’єкта господарювання, який надаватиме такі послуги на території м. П’ятихатки.
Регуляторний акт приймається у зв’язку з необхідністю регулювання відносин, що виникають між виконавцем и споживачем ритуальних послуг.
Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
Вирішення питання в запропонованому проекті рішення виконавчого комітету міської ради не можливо за допомогою ринкового механізму, так як повноваження щодо визначення необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг та встановлення їх вартості на території м. П’ятихатки, відповідно до Законів України «Про поховання та похоронну справу», «Про місцеве самоврядування в Україні» належать органам місцевого самоврядування та виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Для досягнення поставлених цілей та з врахуванням об’єктивних причин, обумовлених необхідністю встановлення тарифів на ритуальні послуги, вартість яких визначена економічно обґрунтованими витратами при здійсненні діяльності ФОП, пропонується винести на розгляд чергового засідання виконавчого комітету Пятихатської міської ради проект рішення «Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.». Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного рішення всіма учасниками правовідносин у сфері надання ритуальних послуг.
Мета та цілі державного регулювання.
Метою прийняття рішення є встановлення тарифів на ритуальні послуги відповідно до економічно обґрунтованого рівня з урахуванням інтересів населення П’ятихатської територіальної громади.
Прийняття виконавчим комітетом П’ятихатської міської ради рішення «Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.», надасть змогу для:
забезпечення реалізації принципів державної регуляторної політики;
забезпечення підвищення рівня економічного обґрунтування цін (тарифів);
забезпечення сталого надання ритуальних послуг споживачам, гарантування належного поховання померлих шляхом своєчасного надання окремих видів ритуальних послуг у відповідності до «Необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення», затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.2003року №193, а саме копання могили ручним способом;
здійснення поховання в установленому чинними нормативно-правовим актами порядку;
сприяння задоволення інтересів суб’єкта господарчої діяльності для беззбиткового здійснення своєї діяльності на ринку ритуальних послуг, покращення фінансового стану діяльності ФОП;
відкритість процедури, прозорість дій органів місцевого самоврядування при прийнятті цін (тарифів) на ритуальні послуги.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонується два способи:
|
|
|
|
|
|
Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання проблеми.
Механізм, закладений в основу проекту регуляторного акту, передбачає:
встановлення тарифів на ритуальні послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, а саме – копання могили ручним способом, розрахованих згідно з чинним законодавством, з врахуванням економічної обґрунтованості їх вартості;
відкритість та прозорість вартості ритуальних послуг відповідно до необхідного мінімального переліку окремих їх видів;
забезпечення належного рівня ритуальних послуг;
захист прав та свобод громадян;
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
1.Розробка регуляторного акта проекту рішення виконавчого комітету П’ятихатської міської ради «Про встановлення тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.» відповідно до цілей державного регулювання.
2.Оприлюднення проекту регуляторного акта проекту рішення виконавчого комітету П’ятихатської міської ради «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.» в засобах масової інформації.
3. Розгляд пропозицій та зауважень до регуляторного акту та прийняття відповідного рішення виконавчого комітету П’ятихатської міської ради «Про затвердження тарифів на ритуальні послуги, що надаються фізичною особою-підприємцем КАБАК Л.І.»
Аналіз вигоди та витрат
Оцінка впливу даного регуляторного акту щодо чотирьох основних цільових груп, інтереси яких зачіпає регулювання.
Сфера інтересів |
|
|
Населення |
Захист та реалізація прав споживачів на отримання якісних та своєчасних послуг за економічно - обґрунтованими тарифами; Досягнення компромісу між виконавцем і споживачем ритуальних послуг. |
Витрати на ритуальні послуги |
Інші суб’єкти господарювання на ринку ритуальних послуг |
|
Відсутні |
Фізична особа-підприємець КАБАК Л.І. |
Покращення та стабілізація фінансового стану діяльності ФОП. |
Відсутні |
Органи місцевого самоврядування |
Вдосконалення правових засад здійснення діяльності щодо поховання померлих. |
Впровадження проекту рішення не потребує капіталовкладень та виділення коштів з місцевого бюджету |
Виконання вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, а також не потребує витрат на контроль за виконанням вимог даного регуляторного акта.
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію
запропонованих змін регуляторного акта.
У разі змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування. Впровадження регуляторного акту відповідає чинному законодавству, тому ризик зовнішніх чинників на його дію відсутні.
Строк дії регуляторного акту.
Строк дії регуляторного акту встановлюється на необмежений термін, доки зміни в законодавстві або інші причини не викличуть необхідності в прийнятті іншого рішення.
Показники результативності регуляторного акту.
В результаті впровадження регуляторного акту будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:
Вартість наданих ритуальних послуг, що складають необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг для поховання померлого, а саме копання могили ручним способом;
Витрати населення на одну ритуальну послугу;
Кількість звернень щодо належного рівня надання ритуальних послуг.
Відстеження результативності регуляторного акту.
Строки проведення відстеження :
Базове відстеження – до дня набрання чинності даного регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності, планується здійснити через 1 рік з дня набрання чинності регуляторного акта.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Для встановлення кількісних та якісних значень показників результативності регуляторного акта використовуватимуться статистичні дані ФОП Кабак Л.І. за відповідний період.